onsdag 3 juli 2019

På grund av anledning

har jag inte bloggat på ett tag. Men what´s new - jag bloggar ju högst oregelbundet, det är sen gammalt :)

Jag tänkte inte skriva några längre utläggningar nu heller. Tänkte bara berätta om våra små kycklingar. Hätt-Ann, Rock-Ann, Mick-Ann, Arga Snick-Ann samt Ull-Ann. De har blivit ganska så stora nu, men är ändå små och gulliga. Allt är ju relativt.
De är ungefär 14 veckor nu. För nån vecka sen började de få springa fritt i trädgården, efter en period i utebur på dagarna och inne i köket (i stor kaninbur) på nätterna.
Och vilken lycka! De går omkring och piper nöjt, jagar insekter, pickar i gräset, upptäcker världen (trädgården :))... De är så nöjda!
Häromdagen skadade dock Hätt-Ann sitt ena ben så hon har fått vara i sjukstuga (uteburen som de var i om dagarna förut) och får nog vara det ett par dar till. Här är tre av hennes vänner på besök för att titta till henne: 





Och varje gång som de hör min röst så kommer de springande, de små älsklingarna! De tror att jag är deras mammi, så de kommer som små skott och piper, alldeles uppspelta. Idag när jag var ute och gick in så följde de efter mig. 


Det här är Arga Snick-Ann (som förmodligen är en tupp). Han är den som älskar mig högst av dem alla. Se så snygg!!
Ull-Ann står bakom och är söt som socker.



Jag är så himla kär i dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar