måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!

Det är nyårsafton - dagen då man ska ut med det gamla och in med det nya!
Här åkte det gamla (= julen) ut redan igår. Granen gick döden till mötes i kohagen. Tomtarna packades ner i sina lådor. Adventsstakarna står åter tryggt i garderoben. Inte nåt glitter så långt ögat når.
Och det är så himla skönt! "Men varför tar du fram allt om du inte gillar julgrejer??" har några frågat mig. Men mitt svar är då, "Jag ÄLSKAR julgrejer! Jag älskar julen! Men bara när det är jul. Typ från 23-30 december."

Nu vill jag ha vårigt och fräscht, men lite återhållsamt än så länge. Jag vill ha vårigare färger, kanske i nån liten ljuslykta eller på nån kudde. En liten föraning om att det faktiskt är på väg åt rätt håll nu. Jag vill ha fina tulpaner med mimosa på köksbordet. Lite så.

För snart ÄR det vår! Det är det faktiskt. Och ingen tråkmåns som säger "Nänänä, nu är det MINST 2-3 månader kvar av vinter innan det blir vår!" ska få ta den känslan ifrån mig. 2-3 månader går i ett nafs. Och för varje dag blir chansen större att man plötsligt känner att solen faktiskt värmer, eller att man hör dropp från taket, eller att man hittar en pytteliten ensam krokus nånstans...:)



Titta - vårlortiga fönster! :) Bilden är tagen i mars, tror jag.


Samling vid södervägg. Titta, lilla Grisen, min lilla mops fanns då...Åh så fin hon var!


Maskgrävning i hönsagårn. En våraktivitet.


Be ware of the dog! Nån som ser vakthunden på bilden? :)


Och lite längre fram, typ i maj, då blir det såhär...äppelträden blommar...åååh så fint!


Då kan man äta mysfrukost ute på morgnarna. Det är sann vardagslyx!


Ja, ni ser - det FINNS hopp om livet! :)

Gott nytt år på er, allihop! Ta hand om er!



2 kommentarer:

  1. gillar dina utemöbler så häftigt med rött, har aldrig sett det förut! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, de är lite fina för att vara tråkiga plastmöbler ;). De lyser upp lite!

    SvaraRadera