lördag 20 april 2013

Åh vilket lördagsnöje!

Idag var det auktion igen. Auktion är verkligen kalaskul tycker jag. Jag behöver inte ens handla nåt, det räcker med att få sitta där och titta när alla andra handlar, titta på gamla fina saker, äta en varmkorv och umgås med sitt auktionssällskap!

Idag var Judit och mamma mitt auktionssällskap. Och idag nöjde jag mig inte med att bara titta, idag ropade jag också :). Bl a det här, det allra finaste:

En tavla, ett vackert porträtt på en kvinna som jag och Judit kallar för Anna Matilda (fast på baksidan står det att hon heter Ida....men det ser ju varenda människa att hon inte är nån Ida.)
Men såna här porträtt tycker jag är så fina. Och spännande! För vem var hon? Vad var det i för sammanhang som hon fotograferades? Hur levde hon?

Sen köpte jag även en låda med en massa skålar och bunkar. Som de här:

Tre likadana men i olika storlekar, av okänt fabrikat.

En med grön rand från Rörstrand.

En blommig av okänt fabrikat.


De, och många andra skålar - bl a två jättestora i rostfritt, perfekta att sätta degar i :), allt för bara 40 pix!
Anna Matilda blev dyrare. Hon kostade hundraförti. Men hon var värd varenda krona! :)

Ja, och så en bild på min lilla katt i tratt. I måndags blev Lis-Ann kastrerad och nu får hon gå med tratt. Det finner hon sig i rätt bra - här har hon hittat en skön sovplats ovanpå några nytvättade påslakan som blivit liggande ovanpå linneskåpet ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar