onsdag 16 augusti 2017

En lyckans dag!

1. Jag vaknade nån gång efter tio i förmiddags. Då hade jag sovit i elva timmar nonstop. En välsignelse efter de senaste dygnens minst sagt förlamande trötthet och (motsägelsefullt nog) väldigt sparsamma nattsömn.

2. Vi skjutsade pågen till stan för han skulle klippa sig. När vi hade lämnat av honom råkade vi åka förbi en skylt, "Garageloppis". Vi vände och åkte dit, och typ fem minuter senare kom vi ut med de här fynden: 




50 kronor styck fick jag betala! Som hittat! Skåpet är svensk design, det är Bertil Fridhagen från Bodafors som är mannen bakom. För min del spelar det ingen större roll det där med designern, men jag kollade ändå upp och hittade två likadana skåp på en auktionsfirma - 1500,-!! Visserligen för båda ihop, men ändå. Jag betalade inte nåt överpris med min femtilapp då i alla fall :) Och pallen är så fint röd och kommer att vara perfekt för mig att sitta på när jag t ex steker pannkakor eller så.

3. När vi kom hem hittade jag den här i brevlådan: 




Yaaaaaay!!! Nyaste Rosengäddaboken, så färsk så den fortfarande var varm nästan! Jag hade förhandsbeställt på Adlibris eftersom jag inte ville vänta en endaste dag för mycket. Jag har inte börjat i den än men jag VET att den är bra. De andra delarna i serien har jag läst om och om igen, de är helt fantastiska (liksom allt annat skrivet av Emma Hamberg). Nu vet jag inte hur jag ska göra stunden då jag öppnar boken och läser de första raderna, tillräckligt festlig. Ta med mig ett glas saft och sätta mig i paviljongen? Koka te och bänka mig vid köksbordet? Eller helt enkelt bara slänga mig i sängen med fönstret öppet så augustiluften kommer in, och ta med mig några rutor mörk choklad?...
Ah, nåt blir det. Det här är en högtidsstund. 


2 kommentarer:

  1. Underbara Emma Hamberg, man blir så berörd av det hon skriver! Då har du fina stunder framför dej med boken nu, som att ha en fin vän på besök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! :)
      Boken var helt fantastisk, som väntat.

      Radera