måndag 4 september 2017

Höst ute, höst inne

Så är hösten här. Helt ok för mig, jag tycker att sommaren har varit fin!
Lite vemodigt kan det kännas en stund ibland, men det försvinner lika snabbt igen när en får ta del av höstens ljuspunkter :).

Idag har det verkligen varit höstrusk och regn ute. Jag har bara varit ute det jag absolut varit tvungen till. Men inne är det ju mysigt! Jag har tänt ljus och kokat en höstig gryta. Nu har Andreas tänt i kakelugnen i tv-rummet, när vi ska gå och lägga oss ska det tändas i sovrummets kakelugn också. 





Imorgon tänkte jag ägna mig åt bullbak igen, dottern har önskat en sorts bullar som min mamma brukade baka jämt förr. Supergoda, med mycket vaniljsmak! Det får jag blogga om imorgon.

Och längre fram i veckan skulle jag nog vilja åka in till torget och köpa lite höstiga växter att plantera i krukorna på trappen. Sommarblommorna börjar ha gjort sitt. Lite prydnadskål och ljung ska få ta över, tillsammans med taklök och murgröna.

Och på lördag, om jag har tur och får skjuts, tänkte jag plocka hallon. Det hör hösten till.

Nu ska jag koka en kopp te och krypa ner under min fina yllepläd (se gårdagens inlägg :)) i soffan!

Mysig höst önskar jag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar