tisdag 26 november 2013

Omtanke och avslappning

Min fina vän Maria kom och hälsade på för en pratstund över en kopp te igår. Jag saknar de där stunderna när de kommer för sällan.
Och som om det inte räckte med bara Maria, hade hon med sig en fin blombukett till mig. Kolla! 


Kolla rosorna!..helt otroliga. Och jag blir så glad av blommor :)


Nu är det inte bara jag som går sjukskriven här hemma, utan också Andreas. Han är bland annat aningens utarbetad, min fine älskling.
Och det här är ovant. Jag själv har ju inte haft med försäkringskassan att göra på kanske 20 år när det gäller sjukskrivning. Andreas har nog aldrig kommit så långt nånsin - han är en sån som går till jobbet fastän han inte borde, fastän han är sjuk. 
Men nu råkar vi sitta här båda två. 
Men vi gör det bästa av situationen. Vi tar hand om varandra. 
Idag gick vi ut i skogen och plockade lite fina grejer som jag ska pynta krukor med på trappen. Hundarna fick följa med. Min lurviga pudel har löpt precis, är i sluttampen nu, så hon var helt yster och lycklig över att komma ut i skogen :). Och Igge gillade att ha med sin brud...

Herr Kantarell bryr sig inte om att det snart är jul....

En kopp varm choklad efter promenaden satt fint! Lurvig pudel i bakgrunden..

Yster, ofriserad pudel.

Igge vaktar mattes samlade skatter i bak i bilen.

Skogen.

Tre av mina fina.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar