fredag 22 november 2013

Lugn fredagkväll

Jag och Andreas är home alone. Vi har ätit god mat, druckit öl och drinkar och bara varit. 

Det har varit en tid av stillastående, inte bara på bloggen utan överhuvudtaget. Jag har inte varit helt kry, och är inte än. Det är inget farligt, egentligen, men ändå lite jobbigt. Och jag hatar att prata sjukdomar. Jag vill inte bli en sån där som uppdaterar på facebook och varenda buse i näsan och fis på tvären och som måste ge daglig uppdatering på sin hälsostatus och om det svider nånstans eller bränner på nåt annat ställe. 
Så nu säger jag det här: Ja, jag är lite krank just nu. Men nej, det är inget farligt. Är det någon som är nyfiken på mer så får ni gärna fråga mig, men ta det gärna då privat så det inte blir ett enda sjukdomsältande offentligt.

Men ikväll i alla fall - då har vi lagat finfin mat! Det blev Club Sandwich, med hemmagjorda pommes frites och bearnaisesås. Såhär:


Rostbröd rostades, skars i trekanter. Majonnäs breddes på. En bit lades i botten, på med sallad, en tunn skiva (hälften av en) kycklingfilé, fetaost, rödlök, stekt bacon, och så på med ett lock. En körsbärstomat fick pryda verket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar