lördag 20 augusti 2016

Så kass på att blogga

Det blir liksom inte av. Jag har mängder med bilder på mat och annat roligt, men kommer mig inte för att sätta mig och blogga.

Men nu sitter jag och väntar på att Andreas ska dammsuga klart innan vi ska ut och pynta paviljongen, för ikväll stundar kräftkalas med kära vänner :). Och då hade jag en stund över, och då tänkte jag skriva några rader.

Eller ja, mest visa ett par bilder. Det är ju det här med mig och inredning. Jag gillar jättemycket att greja hemma och ställa fram saker som jag tycker är fina. 

Men att matcha och få det till något enhetligt som i inredningstidningarna, det kan jag inte. Och det vill jag kanske inte heller, om jag tänker efter - vem vill bo i en inredningstidning? :)

Här är i alla fall ett av mina senaste loppisfynd: en matta! En plastmatta till köket. Mattan är nog från typ 50-talet. Det finns ett litet hål, men det skiner jag i :). Mattan är fin och fräsch i övrigt, och skön att gå på. Och plast är ju praktiskt där man står och slabbar med maten :). 




En annan sak som en del säkert ser som kitschigt, är en tavla som hänger i vardagsrummet bredvid kakelugnen: 


Hötorgskonst at it´s best :). 
Men jag gillar de där tavlorna. Och den här, som föreställer en riktig bonnauktion, är ju något som känns som JAG. Så den får hänga där, och för mig är den lika fin som den finaste van Gogh!

Nu verkar dammsugningen vara klar.
Men jag ska försöka återkomma med lite mattips och annat, inom en inte alltför lång framtid! Ha en skön helg, allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar