måndag 29 augusti 2016

Bundisar och bästis

Det har vi blivit, jag och lilla Hön-Ann (som Morr-Ann mer och mer kallas). Hon har utsett mig till sin nya mamma och vill helst vara med exakt hela tiden och sitta i knät eller på min axel eller på mitt huvud. Där sitter hon och pratar lite stillsamt. Eller tvättar sig, eller t o m sover. 


Igår kväll var hon lite ensam och ledsen i buren, så jag la in en gosedjurshäst till henne. När jag gick och tittade efter en stund hade hon lagt sig på den och somnat :). Gulligt overload!!
I morse sov hon djupt medan jag grejade i köket. När hon vaknade var det dags för mig att åka till jobbet, och hon skrek ledset efter mig.
Men när jag kom hem var det roligt igen! 

Jag får stålsätta mig och försöka komma på en strategi för att få ut henne bland de andra hönsen när hon har läkt. Jag har lite planer. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar