tisdag 18 december 2018

Ute i god tid

Min jul-todo-lista är rätt gles i år. Och tur är väl det eftersom jag just nu har nån slags helig julförkylning i full gång! Jag vaknade igår morse med ont i halsen och snoret rinnande, och febern på väg upp. Sen har det bara fortsatt.
Men det är ju sånt en överlever (även om det kanske inte känns så i ens sargade lilla självömkande själ just då...)!

Självaste julen ska vi fira redan den 23dje, alltså på söndag. Då är nämligen barnen här, och mamma kommer också. Fullt hus, och jag längtar! Idag har jag slagit in julklappar. Det är några kvar, men inte sådär så att jag sitter på julaftons morgon och slår in i panik, som vissa andra år....




Och på måndag, när alla andra äter julbord och kollar på Kalle Anka och umgås med släkten och öppnar paket, så kommer jag att sitta här i härlig, ljuvlig ensamhet och äta clementiner och läsa en bok som jag glömt bort att jag hade, och även (om ork finnes) påbörja ett broderi med ett viktigt budskap på! Kanske pratar jag i telefon med nån vän som liksom jag sitter ensam. Vi får se.
Och så har jag ju hundarna och katterna :). 

Ensamhet ÄR härlig och ljuvlig om den är självvald. Jag är förstås bjuden till Göteborg, till Andreas bror med familj, dit Andreas ska åka. Men för mig blir det nog för mycket. Jag tycker om hans familj, jättemycket. De är gulliga hela bunten! Men JAG är inte så värst gullig när hjärnan lägger av, som den gör när det blir för mycket. Så jag besparar dem det och stannar hemma. Så gjorde jag förra året också och det gick så bra så.

Jag har mer att blogga om. Så himla mycket mer. Eller, jag har mycket som jag funderar på, och många recept som jag vill delge här, och en massa bilder som bara väntar på att få vara med på min blogg. Men det får bli sen eller så. Jag har inte riktigt den ron just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar