söndag 16 augusti 2020

Mycket sommar kvar

Det känns som det. Sommaren bara fortsätter och fortsätter :). Stundtals suckar jag över värmen och släpar med mig fläkten vart jag än går. Men många andra stunder är jag glad för värmen. Inte minst är ju kvällarna fantastiska! 
I fredags hade vi ett par gamla kära vänner över på kalas. Jag orkade inte ens laga mat (pga trötthet och lathet och värme) så de plockade med sig mat från restaurang på vägen hit. Och så spenderade vi hela kvällen i paviljongen, och det var lika roligt som alltid när vi ses :). 
Jag hade dukat väldigt modernt, på Corona-vis. Ett bord till mig och Andreas, ett eget till våra gäster. Och handsprit på båda borden! 



Igår hände det en annan sak som jag är glad över - min påg flyttade hem igen! *yay*
Han har bott inneboende hos en kompis i ett år, men nu inför sista året på gymnasiet flyttade han hem igen. Han har planer på att flytta iväg igen om ett år, till en stad väldigt långt bort från sin gamla mor (inte just för att komma ifrån mig hoppas jag, utan för att han vill ut i världen och plugga vidare :)). Så jag får passa på att njuta av hans närvaro nu ordentligt! Han har installerat sig i ett av gästrummen, och jag höll på att säga att ingen är gladare än jag. Men det hade varit lögn, för gladast av alla är nog Wilmer som inte vet till sig av lycka över att lillhusse är hemma igen. Wilmers favorit! Mammi är inte vatten värd mer. 

Jag har även fortsatt mina relationsövningar med Arga Snick-Ann. Det går framåt! Han försöker, och jag försöker också. Vi ska nog hitta varandra igen. 




Igår kom även Angelik-Ann och ville vara med och skapa relation. Angelik-Ann har på sig en fin liten väst för att om möjligt hindra tupparna från att kopulera med henne. Hon är alltför poppis. 




Idag började vi dagen med att åka till mamma en sväng. Hon var glad över besöket och när jag frågade om hon önskade sig nåt så stod ett par nya sommarskor högt upp på listan. Det är ju lite bekymmersamt nu i Corona-tider att ta med henne ut i affärer. Men jag lovade att gå och köpa skor åt henne och ta med nästa gång så hon får prova. Passar de inte så får vi väl lämna tillbaka och köpa nåt nytt...

När vi kom hem hann vi också sitta i hammocken lite. Alltså denna hammock... Vi har den på kullen bakom huset. På kvällen har vi solnedgången mitt framför oss när vi sitter där, och på dagen skuggas den av den stora lönnen som står bredvid. Och eftersom den är på en liten kulle så fläktar det skönt också. Wunderbar! Och en lika wunderbar utsikt, över hagar och åkrar och långt bort ser man landsvägen med bilarna som små prickar. Annars händer det absolut inget, om det inte råkar vara några kor som går förbi. Annars helt stilla. 


Kajsa ville också ha hammockshäng, i husses knä.


Vår lilla Bröli förresten, det yrvädret, den stollen. I torsdags åkte vi till veterinären med honom och han blev kastrerad. Nu går han med tratt och ser ännu stolligare ut än vanligt. Men han verkar trivas med den! Vi berömmer honom flitigt och säger att han är jättefin i tratt, och han suger åt sig av uppmärksamheten och verkar rätt så nöjd. Effekten av kastreringen kan ju dröja vad jag har förstått, hormoner finns ju kvar i kroppen ett tag även om det inte produceras nya. Men jag tycker faktiskt att han har ändrats en del redan nu. Han är liksom mildare. Inte så på tå hela tiden. Inte ledsen heller, som tur är, utan glad som vanligt men inte så hysterisk. Och han humpar inte de andra hundarna som han gjorde förut. Så vi får väl hoppas att det blir bra det här!

Lägg till bildtext


Och så en till sak som gjorde mig glad. En vän till mig gjorde en liten egen loppissida på facebook, där hon la ut saker hon inte behöver längre, till väldigt rimliga priser. Jag blev förtjust i några terrakottakrukor, och hon erbjöd sig t o m att köra hem dem till mig. Idag kom hon. Se så fina!! Älskar när de har patina och att det syns att de är använda. Och inte fick jag betala dem heller, trots hemkörning och allt. Tänk vilken snäll liten pärla! 


Dem ska jag fylla med de finaste blommor. Kanske inneväxter nu eftersom det faktiskt ändå blir höst och vinter framöver. Men till våren ska jag ha dem ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar