söndag 10 juli 2016

För gammal för den här skiten. Plus fina loppisfynd!

Det var ju kalas igår. Så himla trevligt sällskap som man är glad åt länge efteråt, och så fick jag testa på kroglivet lite (väldigt lite, vi kom sent - men det räckte och blev över!). Krogen är inte riktigt min grej, det inser jag. Men kul att liksom titta in i en annan värld för en stund :).

Idag har vi varit lite trötta. Vi är ju inga ungdomar längre.
Men vi orkade masa oss iväg på loppisrunda i alla fall, tillsammans med dottern och hennes sambo. Det var ju nämligen öppet på finloppisarnas finloppis, borta i Halvfara utmed E20! Det är en pytteliten loppis. Inga drivor med saker, men det är bara positivt tycker jag. För alla saker som finns, är fina :). Och så är det jättebra priser, och så är loppisägarinnan väldigt trevlig.

Trots min för tillfället lite semestertunna plånbok, hittade jag två saker som jag kände att jag inte kunde leva utan: 



Fin gammal rosentavla. Bara ramen är ju helt fantastisk. Jag älskar den! Den hänger bredvid min säng nu.

Och så en rutig ullpläd: 



Eller ja, jag TROR att det är ull i alla fall. Skitsamma vad det är förresten, fin är den att titta på och skön att känna på. Blir perfekt när hösten kommer och man sitter i soffan och dricker te framför brasan!

Vi var på en till loppis sen, men där hittade jag inget. Där är det mycket mer grejer, men långt ifrån allt är fint. Det blir bara förvirrande för min stackars hjärna.

Men jag är nöjd med de fynd jag gjorde på finloppisen :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar