måndag 17 oktober 2016

Jamen se här!..

Ett blogginlägg om dagens middag! Det var inte igår :).

Idag lagade jag som sagt fisk. Närmare bestämt Dragonfisk. 



DRAGONFISK 4 portioner

800 g fisk (torsk, sej eller liknande)
½ purjolök
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 msk torkad dragon
salt, svartpeppar, vitpeppar, örtsalt
2-3 dl riven ost (jag blandade herrgård och parmesan)

Vi hade köpt sejfiléer som jag skar i lagom stora bitar. Purjolöken hackade jag och la i botten på en smord form. På med sejen ovanpå, salta och peppra (här tog jag svartpeppar), och så vispade jag ihop grädde, creme fraiche, dragon, salt, örtsalt och vitpeppar och hällde över fisken. Sen toppade jag med den rivna osten, och in i ugnen på 225 grader ganska långt ner, i ca 25 minuter. På slutet ökade jag värmen lite och körde med grill så att det skulle bli fin färg. 

Till det kan man ju servera potatis om man vill, men det var det bara Andreas som ville ha. Jag åt kokt broccoli och blomkål, lite inlagd gurka och några små tomater. Att droppa lite pressad citron över fisken vid servering är gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar