söndag 23 juli 2017

Semester!!

När en är sjukskriven så har en ju semester hela tiden, fast ändå inte. Hade jag fått välja hade jag varit frisk nog att jobba åtminstone lite. Men en får ju inte alltid välja i livet.
Men semester vill en ju ha ändå! :)
Så eftersom Andreas semester börjar imorgon så räknar jag det som min semester också. Fyra veckor av njutning!
Vi har planerat absolut ingenting, förutom att vi i slutet av semestern har bokat hotellrum - i Ullared :D
Alltså Gekås i Ullared....jag har ingen som helst erfarenhet av det. Har aldrig varit där, har bara sett serien på femman. Och hört alla människor som varit där.
För mig är det ett mardrömsställe på många sätt. Tusentals människor som hysteriskt handlar saker som de egentligen inte behöver. Bara för att det är billigt. Ärligt talat vänder det sig i magen på mig. Och all denna folkmassa. Jag som blir irriterad bara av att gå på ICA hemma i byn.
Men jag har tänkt att kanske har jag en lite väl hård bild av det hela. Kanske finns det ändå en mening med det hela, kanske finns det en poäng. Jag måste dit och se.

Så ja, vi har bokat rum på hotellet Hotellet, med kort promenadavstånd till själva Gekås. Vi kan gå i affärn en stund, sen gå till hotellet Hotellet och vila ut. Sen gå en sväng igen. Perfekt för mig.
Mest tänkte vi nog sitta på Sportbaren och ta en öl/ett glas vin och glo på folk. Men även kan jag tänka mig att köpa sånt som en SKA köpa på Ullared - stekpåsar, fryspåsar, strumpor. Och så kan jag tänka mig att glo på klädavdelningen en snabbis.
Jag vill även besöka relaxrummet med massagefåtöljerna om de finns kvar.
Har vi tur så möter vi Morgan och/eller Ola-Conny och kan få ta en fin selfie. Eller tänk om Åke är där!! Då vill jag ha en selfie med honom. Eller om Gunnel och Maritta dyker upp. Då kan jag agera deras "lost sister", den tredje vad hon nu hette som sen försvann efter de första säsongerna. 


Och så ska vi äta på restaurangen i varuhuset, och så tjackar vi med oss lite tapas till hotellrummet på kvällen.
Jag tror att det blir bra.

Men det är också det enda vi har spikat för semestern. I övrigt blir det mest sovmorgnar, paviljonghäng samt lite dagsutflykter, både på tumanhand och med barnen. 


Och jag konstaterade idag att det är en jäkla tur att det är just Andreas jag bor med! Därför att utöver mina barn, så finns det ingen i hela världen som jag skulle orka leva med dygnet runt. Jag skulle bli galen.
Men han är perfekt. Som nu - han gick upp till sitt rum och lyssnar på vinyler som han tjackat på sig på Tradera. Här nere sitter jag med en romåcola och lite jordnötter, och bloggar. Om en stund kommer han säkert ner och vi glor på nåt på tv.

Mer än så behöver inte en människa. I alla fall inte jag. 



En solrosbukett som jag köpte till min man som "Grattis till semestern"-gåva. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar