tisdag 6 november 2012

Åh vilken kinky!

Ja, det utbrast jag tidigare i eftermiddags när jag och dottern rotade i garderoberna i hallen, och jag hittade en låda som jag fyndat på auktion i somras. Den innehöll lite julgrejer, och jag hittade en ljusslinga från 70-talet som jag glömt bort att jag ens ropat in. De små blommorna i slinga lyste så fint i regnbågens alla färger när jag testade, och jag gick genast i barndom - liknande ljusslingor hade vi hemma, och jag minns känslan när hela huset var nystädat med gemensamma krafter inför jul, och vi hade pyntat och det lyste så fint från ljusslingorna....åh!

Men inte är det så värst stilrent med 70-talsljusslingor. Och kanske är jag lite trött idag, eller så var det nåt annat, men i alla fall blandade jag ihop orden. Det jag tänkte säga var "Åh vilken kitschig!"...

Men LITE kinky är den allt där den hänger på kakelugnen just nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar