lördag 10 november 2012

En lördagsfavorit

för mig är auktioner. Jag kan sitta där en hel dag, jag behöver inte ens köpa nåt - det är bara kul att se när andra fyndar och kanske hojta då och då på nåt för skojs skull :).

Idag åkte jag och min mamma på auktion. Det var kul, det var roligt, det var en bra auktion, och kul att umgås med lilla mammi en stund!

Hem kom jag med fyra adventsljusstakar. Fiffigt, för jag stod just häromdan och tittade på Clas Ohlsons och funderade över om jag verkligen ska kosta på mig att köpa adventsljusstakar. Jag har bara såna där stjärnor sen förut men önskade mig adventsljusstakar. Men jag blev lite snål och tänkte att det är ju faktiskt inte helt nödvändigt.
Men idag var det faktiskt nödvändigt - för fyra fina adventsljusstakar för en hundring kan man ju inte motstå! :)

En sån här:
(i metall, jättefin och lite gammeldags)
 
 
En sån här:

(i trä, såna där fula, plastiga manschetter - som tur är går de ju att ta bort :))
 
 
Två såna här:
(måste byta ut nåt ljus, de gick inte att tända...)
 
 
 
Jag är lite allergisk mot såna där plastiga manschetter, men jag ska sätta dit små fina rosetter eller så, vi får se - kanske gör jag fina manschetter själv.
 
Det var dagens fynd, det :). Jag var även sugen på en servis och ett jättefint litet bord. Men servisen blev dyr och jag insåg att jag inte har någon plats för bordet så det blev inget. 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar