fredag 3 februari 2017

Efter en lite krånglig vecka

var det skönt att ha orken att sätta sig på bussen i morse och åka in till stan. Jag vet inte när det hände sist - jag vill annars alltid ha någon med mig. Oron för att ramla är lite jobbig.
Men idag fixade jag det! Och jag gick in på Lindex och pratade med en kär gammal bekant, innan jag gick till min frisör. Världens bästa frisör för övrigt, som alltid är snäll och trevlig och duktig men också väldigt ärlig med vad som funkar och inte.
Där fick jag nästan tre timmar med klippning och slingning och hårtvätt och hårbottenmassage. Lyx!! Och sen lockade hon mitt hår, så nu är jag både blond och lockig :).

Och min tanke innan var att ta färdtjänst hem, för jag anade att jag skulle vara supertrött efter frissan. Men det passade så bra med busstiderna och jag kände att det går nog ändå, så jag tog bussen hem.
Andreas kom hem strax därefter och sen la vi oss och skulle vila middag. Jag vaknade till nån gång efter tre när min lille påg kom hem från skolan, men så somnade jag igen. Vid fem vaknade jag och vi skjutsade pågen till hans far.

Och nu sitter jag här, med en romåcola (eller två) innanför västen och väntar på att maten (tacogratäng med sallad) ska  bli klar. Och såhär ser det ut när jag fotar åt olika håll från där jag sitter:



Brasa i kakelugnen. Det doftar ljuvligt, och det knastrar. 

Min lille Wilmer i soffan. Söt som alltid. 

Min älskling mittemot, våra datorer står mittemot varann så vi kan titta på varann fast vi hänger på nätet. 


Jag är trygg. Jag har det bra. Det måste jag försöka minnas, i varje stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar