lördag 18 februari 2017

Med en enkel tulipan..(eller väldigt många fina tulipaner!)

Jag fyllde år häromdan, så igår hade jag kalas för mina närmsta. Pågen skulle åkt till sin far men stannade kvar för att fira sin gamla mor, och så kom dottern och hennes sambo. Eskil (deras hundvalp) kom redan i torsdags eftersom matte skulle skriva hemtenta igår och behövde lite lugn och ro. Och så hämtade vi min lilla mamma igår också så hon kunde vara med på kalasandet :).

Jag hade gjort en gigantisk smörgåstårta och bakat minisemlor, så alla blev nog mätta. När min lilla mamma åkte hem med färdtjänsten efter ett par timmar satt vi uppe en stund och tittade på början av "Rötter", innan alla blev trötta i ögat och gick och la sig. 


En som var stilig på kalaset var Eskil. Han hade fått en ny skjorta som han stolt spatserade runt i. (För den som inte gillar kläder på hundar: Titta inte :). Eskil älskar sina kläder och plågas inte för en sekund, det skulle ingen av oss tillåta såklart!)



Och det bästa av allt var ju förstås att alla mina närmsta var här samtidigt så jag fick vara med dem!
Men jag fick även så fina presenter. Andreas hade ju tidigare köpt den fina spegelbyrån åt mig, och sponsrat ett besök hos frissan. Han vet vad frugan önskar sig :).
Igår fick jag av övriga det här:



Ett fint tårtbestickset, och två Ostindia-tekoppar! <3 Och så fick jag en slant också som jag ska köpa nåt fint för.
Dessutom fick jag ohemula mängder tulpaner! Ingen enstaka enkel tulipan här inte, utan mer drivor av dem. Vilket ju är kalasbra eftersom jag formligen älskar tulpaner! Nu står det tulpaner i varje rum på nedervåningen :).



I morse skjutsade Andreas och jag in dotter med sambo till tågstationen. De skulle iväg på en liten Stockholmshelg och förlusta sig. Så Eskil blev kvar här. Han och jag var ute och lekte i trädgården i morse när alla andra sov (Andreas gick och la sig igen när vi kom hem efter skjutsandet). Sen satt jag vid datorn och kollade på webbtv medan Eskil somnade i sin väska i soffan. 



Jag är så hemskt glad och nöjd efter gårdagen. Vad fina de är, min familj <3
Men idag åker pågen också iväg, han ska till sin far. Så kvar blir jag och Andreas. Och alla hundar.
Men vi ska nog klara oss!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bestick, finns dom att köpa någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt mitt sena svar!
      Jag tror att de finns på Guldfynd!

      Radera