onsdag 15 februari 2017

Nyhet i mitt kök

Jag älskar kökssoffor. Vårt kök är rätt stort men det är en sån planlösning så det finns inget utrymme för en stor härlig gammal kökssoffa. Så vad gör man?
Jo, man köper en LITEN härlig gammal kökssoffa :).
Jag har letat med ljus och lykta, och häromdan fanns den där på Blocket. Hade jag fått önska helt fritt skulle jag gärna haft en lite annan modell, men den här var jättefin den med tyckte jag. Jag gissar att det är furu från 70- eller 80-talet, men den är sprutmålad vit och så är sitsen klädd med sån grå korthårig fejkfårfäll. Under sitsen har jag lagt alla dessa burkar som drällt runt i skåpen jämt och orsakat vardagsirritation.
Endast 600,- fick vi ge för det här underverket till köksmöbel!
Och kuddarna som är på köpte jag i somras av en fin dam som såg helt malplacerad ut på en bakluckeloppis. Hon var väldigt piffig och välsminkad och man såg att hon inte direkt kom från samhällets bottenskikt om en säger. Hon hade en hel massa prydnadskuddar att sälja. Kuddar som såg som nya ut men som hon sålde för 20,- styck för hon hade tröttnat på dem berättade hon. Jag köpte ett helt gäng av olika slag. Bland annat de här då :). Nu kollade jag upp hur mycket kuddar av just det märket och den storleken kostar nu, och de ligger på runt 400,- styck!! :O.... ALDRIG skulle jag köpa en prydnadskudde för fyrahundra pix. Men för 20 gick det bra. Och nu är jag så nöjd! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar