tisdag 1 december 2015

Soligt och snöigt

Och halkigt!!
Så promenad är inte att tänka på för tant. Några brutna lårbenshalsar kan vi inte ha här. Det går inte.

Men jag har varit ute i trädgården lite, njutit av solskenet och pratat med hönsen. Jag vaknade i morse med huvudvärk och fullt med bomull i huvudet, men solen piggade upp mig lite framåt dan.
Bara att gå omkring inomhus och se solskenet ute piggar upp!







Blixten hittade en plats i solen i vardagsrumsfönstret :). 






Igår kväll var jag bjuden till en vän och f d kollega på den årliga flickkvällen :). Det är flickorna från den arbetsplatsen som ses inför jul för att umgås och äta nåt gott och kanske pyssla lite om man känner för det.
Jag är ju inte och har aldrig varit fast anställd där, men ändå har jag alltid varit välkommen på de där kvällarna, i alla år. Det är nåt som gör mig väldigt glad - att de ändå vill ha mig med, fastän jag liksom inte hör till "på riktigt"! Och särskilt nu när jag har varit sjuk så länge. Det vore så lätt att jag liksom försvann i periferin.
Men inte då! De till och med erbjöd sig att hämta mig och sen skjutsa hem mig! Tänk så snällt! <3

Men igår orkade jag inte ens arbetsträna. Det var en dålig dag helt enkelt. Så det blev ingen flickkväll för mig :(..


Och då tänkte jag och Kerstin (som vi skulle varit hos igår) att hon kunde komma hit och dricka te idag.
Men i morse var jag som sagt dassig igen... Det här är verkligen nåt av det tristaste med att vara som jag är nu. Att så ofta inte orka, inte kunna. Även när det är saker som jag så innerligt gärna vill göra så går det bara inte, så många gånger.

Men Kerstin smsade och frågade om hon fick bara poppa in ändå, bara öppna dörren och kasta in nåt som hon ville ge mig. Kan ni föreställa er så snällt?? :)
Men framåt eftermiddagen fick ju solen mig lite piggare och jag smsade henne och frågade om hon hann med en kopp te i alla fall. Och det gjorde hon. Det gjorde mig glad :).

Och det hon ville ge mig var det här:


Hemstöpta ljus!! Så fina, och vilken helt annan känsla än typ IKEA-ljus! :)
De här ljusen ska jag tända på julaftonen och verkligen njuta av....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar