söndag 9 april 2017

Vår = loppis

När jag tog en sväng på facebook i förmiddags såg jag att Mia som har en av mina absolut favoritloppisar, skrev att hon höll på och vårstädade inne på loppisen och att man var välkommen att titta förbi.
Så dagen som var tänkt att "Vi gör inget speciellt idag.", blev "Vi drar på loppis!".
Och det var lika roligt som vanligt - det där är en loppis som man ALLTID hittar något fint på som man inte ens visste om att man behövde :). Och bra priser är det!

Det här hittade jag idag:


Fyra fina gamla flaskor, 10,-/styck

Den här fina som jag tänkte ha i väskan och ha lite mediciner och plåster och sånt i. Eller så har jag den som plånbok, jag har inte bestämt mig än :). Ynka 10,- kostade den i alla fall! 

Sen hittade jag så jättefina "årstidstavlor" av kartong. Tänk att ha en ram där man byter tavla efter årstid, tänkte jag! Och då sa Mia att jag kunde få dem på köpet "så blir jag av med dem" :). Jösses så snällt! Och på köpet på det fick jag en massa skyltar i papp, med veckodagar och månader och datum. Alla finns inte, men kanske kan man hitta på något roligt med dem ändå :). 





Loppisen ligger i Halvfara mellan Mariestad och Götene. Det har öppet lite då och då, när Mia är hemma och har tid :). Om någon är nyfiken på att komma dit kan ni höra av er till mig så förmedlar jag kontakten!



Vad gäller kycklingkläcket så har det inte kommit några fler än. I alla fall inte för ett par timmar sen när jag var ute och inspekterade. Jag ska gå ut en gång till nu :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar