måndag 4 mars 2019

Trögskriven dagbok

Ibland när jag broderar är det som att skriva dagbok. Det gäller bara att inte ordbajsa för mycket för då blir det väldigt trögt att skriva :). En får koka ner känslan man vill beskriva till ett minimum av ord. Och det kan ju vara bra som omväxling, i alla fall för mig som aldrig nånsin riktigt lärde mig det där med att "kill my darlings".

Här är de senaste alstren, från ca ett par månader tillbaka:




(ett citat från en söt liten tant som jag jobbade hos för många år sen. Hon drog jämt en djup suck och så sa hon det - "Livet är en strid"... <3 )


(den här är dock efter Andreas önskemål)



Inte så peppiga ord, nej. Men om en vältrar sig lite i sånt där så kan en (eller ja, jag) lättare gå vidare sen.

Jag har några fler som också är klara och som jag nog (i alla fall en del av dem) har visat här eller på sociala medier. Men de är fina ändå, och alla har jag inte visat. Så här kommer några till:




(Winnerbäck i sin finaste låt - Hjärter Dams sista sång. Alla som inte noterat texten ombedes att genast googla den och läsa. Jag vet inte än om jag ska låta den vara som den är, eller om jag ska brodera dit nåt fint bredvid eller under.)

(Den här har jag tänkt att rama in och skicka till en snäll vän som verkar ha väldigt roligt på sitt jobb)

Ibland broderar jag annat än ord. Men bara ibland.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar