söndag 24 mars 2019

Världens godaste burgare

Jag hade väl egentligen tänkt baka hamburgerbröd själv. Det blir liksom nåt helt annat än köpebröden. Och speciellt när själva hamburgerbiffarna är så himla fina och goda och exklusiva som våra var idag, så borde jag ju egentligen uppbåda lite ork att baka.

Men nej, inte idag.
Men vet ni, det gjorde faktiskt inte så mycket! Därför att årets första grillade burgare på jordens bästa och finaste nötfärs från väldigt närodlad ko - den smakade ändå himmelskt! Bara färs, salt och grovmalen svartpeppar. Och sen med dressing och krispig sallad och rödlök och ost och bacon och bostongurka och ketchup och senap....mums!

Jag åt den här första med bröd, men sen tog jag även en med ett stort salladsblad istället för brödet. Och som alla andra gånger som jag gjort så (när en bara ska unna sig ETT bröd för att en får för sig att det är gott..) så konstaterade jag att det var allra godast med salladsbladet. Faktiskt!

Men nästa gång, då ska jag baka hamburgerbröd själv, och DÅ...då är det sannerligen en njutning att ta ett bröd till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar