fredag 22 mars 2013

Det är livsfarligt att ha höns!

Ja, det är det faktiskt. Idag när jag skulle ut till mina små hönor för att ge dem mat, ramlade jag på isen som sitter stenhårt utanför hönsgårn. Där låg jag och sprattlade som Bambi på hal is, och jag slog i mitt stackars vänstra underben så jag trodde först att det var brutet..:(
Men så illa var det inte. Men JÄVLIT ont gör det! Ajje!

Jag ägnade förmiddan åt att jobba, med mycket lyckat resultat kan jag säga utan att säga för mycket :).
Sen hämtade jag pågen från skolan, och efter en stund kom både Johanna och Andreas hem och vi kunde åka och handla mat. För jajamensan, veckohandlingen håller vi stenhårt på - även om den numera oftast är flyttad till tidig fredageftermiddag istället för torsdagkväll!

Och sen fanns inte ork att laga mat, men fiffigt nog hade jag skrivit "Toasts" på matsedeln - och toasts fick det bli. Min innehöll vitlökssalami, pesto, rödlök, mozzarella och tomat. Jättegott och smidigt :)



Och så en fantastisk bild - Andreas tänkte börja matblogga han med! Eller så ville han bara driva med mitt eviga matfotograferande... :D
Notera den fula maten (halväten). Och den sunkiga ölburken bredvid. Och den lite sinnesslöa men ändock koncentrerade minen. Den bloggen vill jag läsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar