söndag 10 mars 2013

En skön söndag

Andreas försvann iväg med nån birdnördkompis för skådning i morse, men jag fluffade mina kuddar och kröp lite djupare ner under täcket när han pussat hejdå. Är det söndag så är det! Och sovmorgnar är min bästa gren, så jag förspiller inte ett tillfälle till det.

Framåt lunchtid började jag laga mat. Tanken var burgundisk köttgryta. Men när vi handlade i fredags så hittade jag en fin bit fransyska i fulkorgen. Perfekt - förutom att det egentligen var en för liten bit.
Men man tager vad man haver, tänkte jag käckt. Och så köpte jag lite kryddig korv och ett paket bacon som jag hade med i grytan idag. Plus lök, vitlök, gul och röd paprika, morotsslantar, rödvin, tomatpuré, fond...ja, det var nog allt? Det fick koka så köttet var helt mört. Det blev en finfin gryta :). Åts med kokt potatis och en sallad. Och räckte till och blev även två matlådor!



Förresten, det här med tulpaner. Jag älskar ju tulpaner. Andreas har fattat det, och varje vecka hela året har han kommit hem med nya tulpaner till mig, i regnbågens alla färger snart.
Men den här veckan kom det inga tulpaner. Av nån anledning. Så jag köpte en bukett till honom igår. Rosa och vita, den färgen tycker ju jag...eller jag menar HAN om. :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar