onsdag 21 augusti 2013

Nu är första omgången klar :)


Mina första smörgåsgurkor :). Jag blev så rådvill av alla olika recept så jag gjorde en egen variant istället. Vi får se hur den blir - jag tror stenhårt på den :). Men den ska stå i nån månad nu, helst. 
Men jag ansträngde mig i alla fall med etiketterna! Jag sprang runt i varenda butik i hela Byhåla och letade efter riktigt hampasnöre. Men det fanns inte! Hallå, var köper man snöre nuförtiden?
I alla fall, till slut köpte jag vanligt steksnöre. Sen tvinnade jag det och gjorde egna små rep, för steksnöre i sig var alldeles för tunt för att bli snyggt. För SNYGGT måste det vara ju, när man gör sina första burkar smörgåsgurka :). 

Nu har jag satt nästa sats, på receptet jag fick av grannen (efter att ha fått en burk som hon gjort, som var kalasgod! :)) Den ska stå i kylskåpet i tre dagar innan gurkorna ska över på burk. Spännande att känna skillnaden på de två olika sorterna sen! (Nej, jag har inte så stora krav på spänning i mitt liv!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar