torsdag 1 oktober 2015

Hösten är vacker

Även gråa dagar är vackra tycker jag. På nåt vis.
Men idag var det soligt och fint!
Och på kvällen var solnedgången nästan magisk. Jag har sett facebook fyllas av vackra solnedgångar ikväll, och jag följde trenden. Och nu visar jag "vår" solnedgång här med: 






Tanken idag var att grilla kycklingfilé. Men Andreas kom hem redan efter lunch, med feber och ont i halsen. Eftersom det är han som är grillmästare här i huset (och jag inte orkade ta tag i det) så körde jag kycklingen i ugnen istället.
Marinad gjorde jag på förmiddagen. Lite rapsolja, lite balsamvinäger, lite honung, lite grillkrydda, lite chilisås, lite svartpeppar och så en hackad vitlöksklyfta. Jag tror det var allt?
Och så i med kycklingfiléerna i en fryspåse, och i med marinaden och knyt ihop och gojsa runt.

Gott blev det! Och till det gjorde jag en potatisgratäng och en sallad. 




Imorgon är det fredag, och det blir bara jag och Andreas hemma. Då ska jag göra landgångar åt oss. Gott!
Och på lördag kommer dottern och hennes pojkvän, vi ska fira henne eftersom hon fyllde år i veckan. Då ska jag baka en Budapestrulle :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar