lördag 28 januari 2017

Sätt att bli piggare på

När man liksom inte är på topp så behöver man hjälp att bli mer på topp. Hjälp från många olika håll.

En hjälp var häromdan när min kompis/låtsassyster M kom hem till mig och piggade upp min förmiddag. Vi åt fruktsallad och drack te och pratade och pratade. Sen gick vi en promenad (hon vallade runt sin tantkompis :)) och pratade och pratade igen. Ibland är det ju så att det känns som att man inte orkar träffa NÅN. Men så när jag genomförde det här så kände jag mig så himla mycket gladare efteråt. M kan verkligen göra en glad. Så genomsnäll, så genomomtänksam.

En annan sak som piggat upp under veckan är att jag haft kontakt med en person på en instans där jag varit lite rädd för hur jag skulle bli bemött. Men den här personen, han var så konkret och rättfram och positiv och hade många bra tips på hur jag skulle göra. Så det gjorde mig glad.

Och igår - då hände nåt väldigt uppiggande igen. Dottern, svärsonen och deras lille Eskil (griffonvalp) kom på besök. Vi åt kebabtallrik (jag åt kebabsallad, och kebaben var hemmagjord och SÅ himla god så jag måste lägga ut receptet snarast) och drack lite gött och kollade på film och bara umgicks. Är det något som piggar upp mig så är det att få vara med min familj. HELA familjen. Och det fick jag igår.
I morse gick jag upp och fixade finfrukost. Jag bakade scones, och stekte bacon och potatis och gjorde äggröra och kokade te. Sen åt vi frukost ihop.

Och sen åkte vi till en secondhandbutik och tittade lite, och jag blev kär i en möbel. Ja, för man KAN bli kär i möbler. Det händer inte så ofta för mig men nu hände det. Det var en spegelbyrå. En fin gammal vit. Vi mätte den och när vi kom hem så mätte vi hemma och upptäckte att med lite ändringar i sovrummet så kommer den att bli finfin där. Så förmodligen kommer den hit på onsdag. Uppiggande.

Och så åkte jag och Andreas och handlade lite på ICA. Och han köpte tulipaner åt mig. 20 tulipaner i lite rödcerist. Jättefina!



Och nu står de där tulipanerna på köksbordet och piggar upp mig varje gång jag går förbi.

Enligt mina beräkningar bör jag vara piggast i kommun om en vecka om det fortsätter såhär. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar