måndag 16 februari 2015

Inte för att det är viktigt

egentligen och så, det här med födelsedagar när man redan passerat förtistrecket.
Men nog blir man glad när ens födelsedag blir fin och så som man önskar!

Min dag började redan i morse när Andreas väckte mig vid halv sex medelst pussar, kramar och sång, innan han åkte till jobbet. Åh så fint... <3

En timme senare kom min påg ner och gav mig en stor björnkram och gratulerade sin gamla mor på bemärkelsedagen, innan han drog iväg till skolan.

Jag och hundarna hade det trivsamt under förmiddagen, och framåt dan kom min mamma på besök. Vi åt små bakelser som jag hade i frysen. Inte hembakta, utan köpta i frysdisken på ICA. Men goda! 




När jag sedan gick för att kolla brevlådan, hittade jag ett kort där i. Ett fint kort från ett par vänner/grannar längre bortåt vägen! Klokord på framsidan, och gratulationer inuti. Sånt här gör mig glad! :)



Till eftermiddagen väntade jag de finaste av gäster - eller gäster och gäster, det känns för mig som att de kommer hem när de kommer. Dottern med pojkvän! Jag har inte träffat dem sen jullovet, så jag längtade.
Dock hade jag fått veta att de för ett par dar sen var magsjuka, så jag ställde mig och kokade blåbärssoppa åt dem. 



Och så kom de! Oh happy day! :)
Och de hade med sig presenter åt sin gamla mor/svärmor. Dottern med pojkvän hade köpt ett fint vinglas som passade mig precis - ett Lasse Åberg-glas med en höna och ett ägg på :).
Och till det ett vin från Kosovo, där de varit på resa den senaste veckan. 




Och de två männen i mitt liv försvann ju iväg i lördags på stan för att shoppa presenter. Dem fick jag nu: 


En ny springform (min gamla läcker som ett såll) och en digital termometer för matlagning! :) HURRA!!! DET har jag önskat mig länge, jag har bara såna gamla hederliga icke-digitala. Men nu så :). 

Och så blev det middag. Jag gjorde kycklingrätten jag gjorde häromveckan - den med soltorkad tomat, fetaost och basilika. Kanongott, tyckte även de små halvkranka ungdomarna :). Och vinet smakade gott till!



Och en himla massa gratulationer på facebook, och via sms och allt. Så glad jag blir, även om 42 förstås inte är så mycket att fira :). Men tanken! Tanken! Det är den som är grejen.
Tack alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar