måndag 9 februari 2015

Kålpudding - en odödlig klassiker

Idag får alla ursäkta om texten blir konstig. Jag vet inte varför men jag kastar om bokstäver exakt hela tiden. I minst varannat ord. Jag har varit trött idag, det är väl det - hjärnan sover men jag är vaken :). Men jag ska försöka kontrolläsa efteråt, och dessutom finns det ju rättstavningskontroll när jag bloggar, så det ska väl ordna sig.

Idag har jag i alla fall lagat kålpudding. Recept hittar du HÄR om du behöver.
Till hade jag kokt potatis, en gräddsås, rårörda lingon, smörgåsgurka, och faktiskt även lite kokt ris som blev över igår när vi åt en köttgryta. Jag är sen barndomen lite svag för ris med sås. Kanske för att just ris ofta serverades på helger hemma hos oss, till finmaten. Kanske är det därför det smakar extra gott fortfarande.
Kålpudding är ju i alla fall grejer, vad man än har till eller inte :). Jag gjorde en stor en, det blir lunch imorgon också, plus ett par rejäla matlådor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar