torsdag 17 mars 2016

Oj vad jag slarvar

med bloggandet. Det är en sån period.

Dagens middag kan jag ju visa i alla fall! Jag gjorde pulled pork. Jag har ju ett recept som inte är så himla rökigt i smaken som många andra recept är. Jag har lite svårt för det där. Såhär gör jag: http://lantlollabloggen.blogspot.se/2014/03/pita-pulled-pork.html

Hur pulled pork serveras, med vilka tillbehör, är ju olika. Här blev det väldigt olika idag!
Sonen ville ha bröd till, så jag tog fram pitabröd ur frysen.
Andreas ville ha mos till, så det gjorde jag också. 

Och jag själv - ja, jag ville ha grönsaker till, så det blev det :). Plus en jättegod sås av lika delar creme fraiche och färskost (typ Philadelphia), en halv liten rödlök som jag hackade, samt salt och peppar.
Och så lite tomatsalsa till. 





Jag är ju så väldigt förtjust i tulpaner. Såhär års vill jag gärna ha fina tulpaner på borden jämt!
Och det här har ju Andreas fattat, som jag har visat förut :). Senast idag kom han hem med en bukett. Mörkrosa! Fint! <3






Och nu är det tv-kväll, med brasa i kakelugnen och te i koppen. 


Igge njuter av värmen


Tulpaner även på tv-rumsbordet... <3


Imorgon är det jobb igen, det ska bli kul!
Och ännu roligare eftersom det ju är fredag och helg sen :). Jag tror inte att vi ska göra nåt speciellt, men helg är helg är helg. Så är det ju. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar