torsdag 24 mars 2016

Påskpyntat

Jag går inte direkt till överdrift vare sig vad gäller julpynt eller påskpynt. Men lite är det kul att fixa till, det skapar stämning och jag gillar ju att pyssla!

Så idag gjorde jag ett enkelt påskpyntande. Plockade i ordning i köket och tv-rummet och bytte dukar, och så plockade jag fram lite pynt. 

Påskris hämtade jag också. Jag brukar plocka in syrenkvistar, björk kan ge snoriga näsor och rinnande ögon ;). Och färgade fjädrar från plågade fåglar är inget för oss, vi kör med mindre färggranna varianter från extremt oplågade höns! Fjädrarna rycks förstås inte av utan vi plockar dem när de tappar dem. 
Och i riset blandade jag också påskliljor. Åh, de är så himla fina! De ser så fula och tråkiga ut där de ligger torra i lådor i affärn. Men bara på nåt dygn blir de kalasfina när man tar in dem och ställer i vatten! 






ETT pynt är ett måste varje år. Det är Thomas! Han kom fram i år också. Han är det fulaste pynt jag nånsin sett, men han ska med. 




GLAD PÅSK önskar jag er alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar