måndag 28 mars 2016

Att möta våren i Abberud

Det har nästan blivit en tradition det där, att jag och Andreas åker varvet Lagerfors-Abberud-Undenäs-hem en solig vårsöndag.
Eller vi kanske har gjort det två gånger tidigare. Och så idag igen. Så det kan väl börja kallas tradition? :)

Det är så himla vackert utmed den vägen. Kringelikrokiga grusvägar uppblandat med lika kringelikrokiga, smala vägar (med lyxig asfalt :D). Sjöar, små bäckar, gulliga små stugor.

I år fick Wilmer följa med. 


Wilmer i sin bur, på väg till bilen med husse.


Och i år åkte vi varvet baklänges. Alltså tvärtemot hur vi åkt tidigare. Man ska ju se saker ur nya perspektiv, så.. :)
Med Bosse Bildoktorn på radion for vi på de sagolikt vackra vägarna. Vid Mullsjön stannade vi för att äta medhavd matsäck.

En gammal knotig tall

Inte badvänligt. Än. 

Mina killar på promenad.

Någon som behöver bli räddad? Här finns resurser :)

Wilmer vid Mullsjön

Tigger macka av pappi

Söt <3

En bil körde förbi. Bäst att hålla koll.

Utsikten från bilen där vi satt i kofferten och fikade.

En kopp kaffe i skogen...


Sen körde vi vidare. Det är rätt mysigt att sitta i bilen och åka i finvädret. När en var liten åkte en ju på bilpromenader nu och då. Bara finåkte, hela familjen på helgerna! En fin (om än inte så miljövänlig) hobby :). 
Snart kom vi till Abberud, eller vi var väl typ där när vi fikade.
Abberud skulle jag kunna tänka mig att bo i. Långt bortom ära och redlighet. Gött! :)



Och så kom vi då till Beateberg. Sjön Viken glittrade så fint. När man åker här på sommaren blir man väldigt badsugen. 


Beatebergs kyrka, som jag har gift mig i en gång.


Och se - sen mötte vi verkligen våren! I vägkanten växte de här solgula små rackarna! :) 



Vi stannade en gång till strax innan Wassbacken och åt lite ost och salami.
Sen somnade jag nog rätt omgående, och vaknade igen när Andreas svängde in på "vår" väg här hemma :). 

En härlig tur! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar