lördag 18 mars 2017

Blomsterprakt och nakna karlar

Det är vår! Jag fick en väldig lust att piffa till med våriga blommor här hemma.
När man har varit sjukskriven länge så är det många (däribland jag) som knappast kan skryta med att man har pengar i överflöd.
Jag köper mer än gärna de flesta kläder begagnat (det hade jag gjort hur mycket pengar jag än haft). Jag går typ aldrig på krogen. Jag röker inte. Jag reser sällan. Jag lägger inte ner några större pengar på smink eller så.
Men just blommor är en lyx jag gärna tillåter mig då och då! För mig är det en investering. Blommor gör mig glad och får mig att må bättre. Väldigt ofta får jag blommor av Andreas, och det är ju jätterart eftersom han vet hur glad jag blir av dem.
Men idag tjackade jag blommor av hjärtats lust.

Ute ska jag ha en kruka med penséer. Jo, jag vet. Snön kan komma tillbaka och penséerna kanske dör. Men sex penséer för tretti spänn, det kan jag nog chansa på! Jag tog alla i olika färger.



I blomsteraffären var det även ett erbjudande på tulpaner. 20 tulpaner i olika färger i en vas på tvrumsbordet blir rätt fint tycker jag.



Och så hade de pelargoner....alltså, Mårbackapelargon måste vara den finaste blomma som någonsin skådats! I sommar ska jag ha många av dem. Nu nöjde jag mig med en, som jag placerade vid fönstret precis bredvid där jag har min dator. 


Den kan jag titta på och bli förvissad om att snart är det vår på riktigt!


Ikväll ska jag på teater! Min fina vän Tove har bjudit med mig på "Allt sa´ av" - en lokal musikal som baseras på filmen "The full monty" och har förlagts till min barndomsstad. Det utlovas många skratt, fantastisk musik, hög stämning och nakna karlar! Ja, ni hör ju.
Så nu har jag suttit ute och värmt upp med en romåcola vid söderväggen tillsammans med Andreas. Han ska köra mig in, Tove skjutsar mig hem. Det är inte klokt vilka klippor jag har omkring mig....jag blir lite rörd vid bara tanken. 



2 kommentarer:

  1. Ja Mårbackapelargonen är verkligen vacker!

    Vi försöker att alltid ha minst en vas med fräscha blommor hemma. Visst kostar det en del men som du säger, de ger så mycket tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, finaste pelargonen helt klart tycker jag! :)

      Nåt som är fint såhär års är ju påskliljor - och billiga är de dessutom :).

      Radera