fredag 15 februari 2019

Sol i regnet

Den uppmärksamme bloggläsaren har kanske märkt att det varit lite dött här nu igen.
Samma anledning som tidigare gånger det blivit så - trött, ur form, inte på topp, håglös, initiativfattig. Och så är det än, men idag kände jag ändå för att skriva lite. Dessutom har jag en massa matbilder som jag tänkte lägga upp (i nästa inlägg, vi får se om det kommer direkt efter det här eller om det dröjer).
I det här inlägget tänkte jag i alla fall önska alla en glad Alla Hjärtans Dag i efterskott. Jag tänker att man kan önska det varje dag, för det är ju rart med omtanke och kärlek och vänskap. Så att det blir idag och inte igår gör ju inget. För min del kan alla dagar få vara Alla Hjärtans Dag.

Jag tjuvstartade redan i förrgår när det kom en grej på posten. En grej som jag beställt för att ge Andreas, och så blev det ju en perfekt Alla Hjärtans Dag-present kom jag på.



Vad som var i paketet får jag visa en annan gång kanske, eftersom jag inte tagit någon bild på innehållet. Jag tror att han blev glad i a f!

Igår förmiddag kramade jag extra på min lille påg när han klev upp sentomsider. Jag gav honom även ett kort där det stod att mammi bekostar en klippning framöver. Han blev jätteglad och sa "Men mammi...och jag som inte har nåt till dig!". "Äsch, rita en teckning! Det vill mammi ha!" sa jag.
Jag väntar fortfarande på den där teckningen....jag påminde honom vid middagen igår, men...ah. Han ligger och sover än (sportlov). Kanske är han väldigt trött efter att ha suttit uppe hela natten och ritat teckning till sin mor *hoppas*.

Sen kom Andreas hem från jobbet, och med sig hade han en ask med ekologiska blåbär (min favorit just nu!) och en tulpanbukett.




Jag hade bakat semlebullar under dagen, till helgens festligheter. Jag gjorde många så det räckte till att bjuda mina gossar på semmelfika. 





Ja, och sen åkte vi och handlade lite inför helgen och då ingick ett besök på systembolaget. Där köpte jag en flaska rosa bubbel som vi (jag och Andreas, ty pågen är minderårig) drack upp till Farmen. Gott!

Ja, mer festligheter än så blev det inte. Men det räckte ju och blev över! Och imorgon blir det lite mer. För då är det rätt så många år sen som det föddes en liten unge i baksätet på en taxi :)
Det lilla barnets lilla mamma kommer hit och ska fira. Och det lilla barnets egna små barn (inklusive svärson) kommer också. Det lilla barnet må vara lite visset just nu, men morgondagen ser hon fram emot!



Ett barn är fött, och skapar tidningsrubriker i och med sin hastiga ankomst. Bild från Skaraborgs Läns Allehanda, 1973.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar