fredag 24 oktober 2014

Siciliansk lammgryta

I fulkorgen på ICA hittade vi en dag finaste lammköttet.
Jag har aldrig lagat lamm förut, men genast blev jag lite sugen!

Men hur lagar man lamm egentligen, tänkte jag - hur gör man, vad blir godast? Jag tänkte mig närmast en gryta.
Och gryta blev det.

Jag fick tips om en siciliansk lammgryta, och det passar ju som handen i handsken när vi alldeles nyligen var just på Sicilien på semester! :)
Dessutom kom receptet från Carolinas blogg - Carolina som med sin familj äger lägenheten som vi fick bo i när vi var på vår semester. Såklart måste jag testa hennes sicilianska gryta!

HÄR hittar ni receptet! Det är ett jättefint recept, en gryta med oliver och sardeller och tomat och vitlök och annat gott.

Såhär såg det ut - och det smakade väldans gott! :)



1 kommentar: