torsdag 2 oktober 2014

Vegetarisk nudelwok

Så var det veggomiddag igår igen.
Den här gången lagade jag en nudelwok med nudlar (förstås), rödlök, vitlök, och wokgrönsaker. Jag körde lite på känn - strimlade rödlöken, hackade vitlöken, fräste dem i rapsolja en stund så de blev mjuka. Så i med wokgrönsaker från frysen, och fräste på på hög värme tills det var genomvarmt.
Under tiden strimlade jag halloumi och soltorkade tomater, och fräste även dem i olja, men i en annan panna. Och så kokade jag äggnudlar.
När nudlarna var klara hällde jag av vattnet och blandade dem med grönsakerna. Kinesisk soja, coloritsoja, äppelcidervinäger, chiliflakes, salt, peppar och lite socker i.
Halloumin och de soltorkade tomaterna serverades för sig, så vi kunde toppa woken med dem.
Lite sweetchilisås till. En enkel vegetarisk middag är klar!



1 kommentar:

  1. Vart har du tagit vägen? Jag saknar dina inlägg :(
    /läsare från uppsala

    SvaraRadera