onsdag 1 oktober 2014

Festlig vardagsmat och fina blommor

Jag har inte skrivit på några dar, orken och lusten har väl varit sådär.
Men nu tänkte jag försöka rycka upp mig ur det tillfälliga avbrottet och åtminstone prestera ett blogginlägg!

Gårdagens middag har jag tipsat om förut, men det skadar inte att göra det igen för den är verkligen så god och enkel och okomplicerad, och gillas av nästan alla - potatis- och köttfärsgratäng!
Receptet hittar ni HÄR




I söndags kom min lilla mamma förbi för att hämta lite mat. Med sig hade hon en bukett blommor - jättefina liljor som fortfarande är som nya! 




De står på köksbordet och gör mig lite lättsammare i sinnet. Men de står inte ensamma.
För i måndags, när jag var helt ur slag, kom Andreas hem med en höstig och fin bukett. Lila jättestora, långa krysantemum, med en ekkvist i. Min älskling, han vet precis när jag behöver lite uppmuntran!...


Jag har det bra. Oförskämt bra. Men man kan få vara lite klen ibland ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar