onsdag 15 oktober 2014

Två dagars mat

Igår fanns inte orken för bloggande.
Men mat lagades ju ändå, så den får jag väl skriva några rader om idag :)
Det stod kasslergratäng på matlistan, och som många andra rätter är ju kasslergratäng väldigt fri för tolkning. Man tager vad man haver!
Jag havde då kassler (såklart), ananasringar, tomater, färska champinjoner och rödlök. Ananasringar och tomatklyftor mellan den skivade kasslern i en smord form. Skivade champinjoner och strimlad rödlök över, en gammal ostkant skar jag i små tärningar och strödde över. På med lite kryddblandning som jag köpte i Italien, och så blandade jag grädde och chilisås och hällde över.
Jo, men det blev riktigt gott! 



Idag var det fiskdag. Stekt strömmingsflundra (dubbel, med dill och persilja emellan och så panerad med mjöl, och stekt i smör). Potatismos och en sallad av gurka, tomat och purjolök därtill. Och så lingon förstås. 




Två ganska enkla vardagsrätter.
Men imorgon - då blir det lite festligare. Och jag testar en (för mig) ny grej som jag hoppas hårt på!
Men det skriver jag mer om imorgon :).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar