torsdag 25 juni 2015

Billiga gubbar

Jag har tänkt under hela jordgubbssäsongen nu att jag ska hålla utkik efter när de säljer hela lådor med 15 liter jordgubbar för billigt pris utanför ICA. Det brukar de göra varje sommar.
Och idag var det annons i tidningen! 240,- för 15 liter. Det blir 16 kronor litern om jag inte räknat fel.

Så in till byn bar det av. 15 liter jordgubbar blev mina... <3




Ett helt berg med jordgubbar!..

Imorgon ska här kokas sylt! Och några liter ska jag bara frysa in som de är (fast snoppade) för att ha i smoothies och så, eller bara råröra till pannkakor eller annat.
Kanske gör jag nån flaska saft också...

Jordgubbar är inte bara goda, de är vackra också!


Men ikväll ska jag njuta av godaste kvällsmaten man kan tänka sig en sommarkväll - finfina jordgubbar, och så några skivor söt honungsmelon till det. Det ska jag äta, och så ska jag titta på Ernst. Sommar med Ernst börjar ju ikväll. Missa inte! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar