måndag 1 juni 2015

Ernst får bakläxa!

Jag älskar ju Ernst. Allt jag har provat av hans recept har blivit finfint.
Så idag när jag hade tänkt mig lite örtsmör, så snubblade jag över hans recept. HÄR.

Och jag litade på Ernst! Jag var övertygad om att det här skulle bli det godaste örtsmöret ever!
Jag hade ju dessutom finfina örter ute i min kryddodling. Och att bryna hälften av smöret först, det lät ju som ett vinnande koncept! Och säger Ernst att det är gott så är det ju så, tänkte jag.

Men inte.
Alltså det var inte äckligt eller så. Men inte var det gott heller. Nästa gång gör jag som jag brukar - blandar lite vitlök och persilja i Bregott och formar till en rulle, och låter stelna i kylen. Blir kalasbra, och enkelt är det också.
Jag är besviken, Ernst...

Men självaste maten blev ju god! :) Vi hade köpt lövbiff i fulkorgen nån gång, och nu låg det i frysen och bara väntade på att bli en god middag.
Jag tinade köttet, och så bredde jag på Creme Bonjour-ost med pepparrotssmak.Saltade och pepprade lite, och rullade ihop till en roulad som jag fäste med en tandpetare.
Sen brynte jag rouladerna i smör, och så hällde jag på lite kalvfond och vatten och strödde över persilja, och så lät jag det hela bräsera under lock medan jag kokade potatis och gjorde grönsaker i ugn. Ja, det var små plommontomater, färska champinjoner och schalottenlökar. Jag la dem i en form, ringlade lite rapsolja över, och så flingsalt och grovmalen svartpeppar. In i ugnen, 250 grader tills potatisen är klar och grönsakerna fått fin färg.

Och så det dära örtsmöret då...




Men jaja, middagen i sig blev alltså väldigt god, och det var ju huvudsaken :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar