onsdag 3 juni 2015

Godaste kvällssnackset

Igår lättade jag på lädret och tjackade upp mig på en liter svenska jordgubbar - årets första för min del! :)
Och så en massa frukt - banan, päron, kiwi....och så lite färdigtärnade exotiska frukter från frysdisken! :) Ofta har jag använt konserverad frukt, men det är ju faktiskt ganska smockat med socker. Sockret spar jag hellre till glassen som jag gärna har till fruktsallad ;)

I alla fall, det var så behändigt så jag hade två unga vuxna hemma (dottern + pojkvän), som så snällt skar ihop en fruktsallad åt oss. Så såhär gott åt vi igår kväll:




Russin på är väldigt gott! :)

Ja, fruktsallad är väl ingen direkt nyhet, men det kan ju vara inspiration för nån som liksom jag ibland glömmer bort hur gott det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar