söndag 14 februari 2016

Det funkade!

Förra veckan var lite slitig. Inte så att jag hade mer jobb eller saker att göra än vanligt.
Men det var en del motgångar och inte så mycket ork. Oftast känner jag mig rätt positivt inställd till det hela, jag har ju liksom ingen anledning att INTE se det så.
Men ibland försvinner energin och då blir det lite mindre glatt ett tag. 

Så var det förra veckan. Jag var i skriande behov av mer energi och glädje.
Som tur var så var det planerat för det :).
I fredags hade vi en liten familjesammankomst. Mina barn var här, inklusive svärsonen. Och min mamma kom också! Vi åt smörgåstårta och semlor och bara det att de var här gjorde mig gladare.
När Andreas kom hem tidigare på dan hade han med sig tulpaner. Tidigare i veckan när han kom hem och visste att jag var lite vissen, hade han med sig en stor fin tulpanbukett även då. Vita tulpaner...så himla fina! 



I fredags hade han en bukett även då. Han vet ju att jag älskar tulpaner, jag kan aldrig ha för många tulpaner hemma. Och eftersom jag blev firad lite i förskott i fredags för att jag fyller år snart, så fick jag den här: 



Och ett kort fick jag också:


I kortet även en "check" på bidrag till en grej som jag sparar till. Min älskling... <3


Sen fick jag en fin present av dottern och svärsonen - en chiliodling i miniformat :) De vet vad mammi (och svärmor) gillar! :)



Mamma gav mig också ekonomiskt bidrag, det ska gå till frisör i mars nån gång tänkte jag. Och så fick jag en så fin bukett blommor av henne. De står så fint i sovrummet, på byrån vid min guldspegel:



Ja, och så var det så i fredags att min allra första intervju (alltså sen jag blev sjuk för över två år sen) publicerades. Det var lite speciellt, och det roligaste var alla snälla ord som kom både via fb, sms och lite varstans. Grannen var över med en liten present - en flaska hemmakokt "shot" som ska vara en riktig hälsobomb. Med både citron, ingefära, honung och annat. Och så hade hon skrivit ett så snällt kort som fick mig alldeles rörd: 




Med all den boosten på en och samma dag, kan man bli annat än glad? :)
Och så kom lördagen, och då skulle vi ha besök av ett par kära, kära vänner som jag känt nu i...ja...vad blir det? 24 år!! 
De kom hit och vi bjöd på mat, lite plockmat blev det. Bland  annat det här: 






Ja, och så lite annat. Alla blev mätta, och vi drack lite gott till och det blev ett riktigt livat och kul kalas :).
Även de hade med sig blommor. 



Vännerna blev kvar till sena natten innan de tog en taxi hem.

Och kvar fanns jag, alldeles varm i hjärtat av allt fint som givits mig den här helgen - inte bara blommor och presenter, utan framför allt att människor som jag älskar så mycket bryr sig om att komma hit och få mig att skratta och må bra! Har man det så så är det svårt att känna sig annat än lyckligt lottad. 


Idag är det ju Alla hjärtans dag. Jag brukar ge Andreas, barnen och mamma nåt litet, men så blev det inte den här gången. Orken att fixa har inte funnits.
Men jag lagade till en god middag åt de två männen i mitt liv - kotletter som brynts och sen fick koka länge i en skysås. Kokt potatis och en sallad till.
Köttet blev så mört så mört, och såsen jättegod när den fått puttra sådär länge. 



Jag tänkte mig att göra fina bakelser också, så jag svängde ihop en drömtårta (alltså chokladrulltårta med smörkräm i).
Men sen visade det sig att vi inte hade nån grädde hemma, så bakelseplanerna gick i stöpet och jag serverade bara rulltårtan som den var. Men den var god ändå :). 


Imorgon är det arbetsträning igen. Det känns som jag har nya krafter efter den här helgen. Jag har nya jobbidéer som jag ska se om jag kan få till på ett bra sätt. 

Hoppas att alla andra också haft en fin helg! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar