lördag 20 februari 2016

Ett långkok till middag

Idag lagade vi gryta till middag. En Boeuf Bourguignon, med massor av rödvin och vitlök :). 

Den har jag skrivit om förut, så den som vill prova min variant kan hitta receptet HÄR!

Otroligt mustigt och gott blev det i alla fall. Jag blev lite skeptisk först, när jag precis fått allt i grytan och smakade av. Det smakade så väldigt beskt om vinet tyckte jag.
Men två timmar senare smakade det som himmelriket :)






Vi var en sväng till stan idag för att hjälpa mamma med lite grejer, och så tittade vi in på ett par loppisar. Inte minsta lilla pinal köpte jag.
Däremot när vi kom till Granngården för att köpa hönsfoder, så hittade jag en söt leksak till Wilmer - en "virkad" ljusblå bläckfisk! Han blev jätteglad när han fick den :). Tyvärr fick det bli trista bilder tagna med blixt, men  han är så söt, blixt eller ej!









Imorgon tänkte jag ge mig på att baka. Jag är lite sugen på att koka blåbärssylt och göra blåbärsgrottor. Vi får se vad det blir av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar