söndag 19 juni 2016

Djur i bur

...är inget som förekommer så ofta här hemma.
Men frigående djur förekommer, åtminstone frigående i trädgården (gäller ej katterna, de är frigående typ var de vill). 


Jag var ute och njöt av det lite mulna vädret en stund nu på förmiddagen och hade kameran med mig. Det blev lite djurbilder. 


Åke och Blixten

Maj-Lis och Blixten - ända mot ända kan ingenting hända!

Blixten. Världens snällaste katt. 

Åke. Världens mest annorlunda katt. 

Tre av fyra katter på en och samma bild! Och så en höna och en tupp. 

Tre katter av fyra igen, men Maj-Lis är utbytt mot Blixten.

Tre av fyra igen (Maj-Lis är det svarta bakom den blå stolen), plus en pudel.


Ja, och nu har vi fått hem vår nya paviljong! Flugpaviljong är ett måste här från och med midsommartid ungefär. Annars kan man inte sitta ute och äta (eller sitta ute och sitta typ) p g a alla flugor.
Men i flugpaviljongen är det lugnt :) Plus att det blir som ett litet vardagsrum fast utomhus.
Den ser rätt trist ut i sig. Typ såhär (fotat innan pimpning):



Men igår åkte jag med min granne till en handelsträdgård i grannkommunen. Det var halva priset på alla växter, och vi var som två småbarn i en godisbutik. Vi ville ha ALLT! 
Men vi fick behärska oss lite ;). Men nog blev det ganska fullt i bilen på vägen hem...

Och med hjälp av blommor och lite dynor och kuddar blev paviljongen rejält mer inbjudande och mysig. Jag fotar en dag när det är lite roligare ljus än idag :). 
Fast här är en liten bild på förhand. Fotad med mobilen igår:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar