söndag 12 juni 2016

Mer grillning!

Sommaren är kort, det mesta regnar bort.
Men inte den här sommaren, inte såhär långt i alla fall :). Men man vet ju inte om det blir regnigare framöver, så vi försöker ta tillvara alla fina dagar.
(Sen är inte jag den som deppar ihop om det skulle regna ett tag. Vädret går ju liksom inte att ändra på, så det är väl dumt att låta det styra över ens humör!)


Igår grillades det ju lax. Idag var det kyckling som låg på grillgallret. Plus grönsaksspett. 

Kycklingfileerna gjorde jag ett snitt i nästan rakt igenom, och fyllde med salami och mozzarella. Ovanpå kryddade jag bara med lite grillkrydda. 

Grönsaksspetten bestod av schalottenlök, röd och gul paprika, småtomater i olika färger, samt champinjoner. Jag penslade dem med olivolja som jag blandat med örtkryddor, salt och peppar. 

Och så en klick bearnaise till det! 


Såklart satt vi ute och åt! :)

Snart ska vi ut och begrava en stackars höna som fick äggledarinflammation och fick fara till hönshimlen. Och så ska jag vattna blommor. Och om vi orkar går vi kanske en promenad och plockar en bukett blommor i vägrenen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar