torsdag 2 juni 2016

Snabbmat och djur

Idag jobbade (arbetstränade) jag, fastän jag egentligen är ledig på torsdagar och har vilodag. Men jag ska vara ledig imorgon istället :).
Men att jobba två dagar i rad är jag inte så van vid, och det kändes. När jag kom hem sov jag i nästan två timmar, och sen har jag gått lite som i dimma. Så att göra några större ansträngningar med middagen var det inte tal om!

Som tur är så finns det ju snabbmat. Jag var och tittade på Kryddburkens blogg häromdagen och såg det här tipset: http://kryddburken.se/2014/02/04/favoritpanna-lchf/

Ser ju jättegott och smidigt ut tycker jag! Så det körde jag på idag :). Dock bytte jag ut ärtorna mot den lite mindre kolhydratrika broccolin, och så hade jag lite andra proportioner på ingredienserna: 


SNABBMAT

1 pkt bacon
6 kryddiga korvar (jag hade bratwurst och chorizo)
ett par nävar småtomater
ganska mycket broccoli
6 ägg
salt, peppar

Jag klippte baconet i ganska stora bitar, fräste på dem i en gryta. Under tiden skar jag korven i 2-3 cm tjocka skivor och la i dem i grytan. I med tomaterna och broccolin, och så på med locket en liten stund (sänk värmen till typ trean).
Sen är det bara att knäcka över äggen och lägga på locket igen tills äggen är klara. Salta och peppra, så är det klart!





Även idag satt vi ute. Jag försökte få en fin bild på Igge men då kom Doris och la sig i...:



Men sen så!




Och när pappi gick in en sväng satt katterna utanför och väntade: 



De här kvällarna alltså...åh så härliga!
Och nu är jag ledig i fem dagar! Nog för att jag gillar att åka till jobbet. Men vila är inte helt fel just nu känner jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar