lördag 11 juni 2016

Så himla tråkig och ofräsch mat..

Ja, det tror en del att man måste äta om man inte äter så mycket kolhydrater (eller om man äter lchf, men det vill jag inte kalla min mathållning).

Men det MÅSTE faktiskt inte vara trist!

Idag t ex grillade vi en hel laxsida. Jag kryddade enkelt med salt, svartpeppar, dill och citron. 

Till det gjorde jag ägghalvor med majonnäs och räkor. Och romsås (gräddfil, majonnäs, rödlök, dill, röd rom, salt och peppar.). Och en sallad.
Och sen åt jag faktiskt två små färskpotatisar. Därför att jag älskar färskpotatis! Men två räcker, då har jag fått smaka på det i alla fall. 


Men inte blir det tråkig mat ändå? 

Min plan är nu att göra en stor ostpaj som jag fryser ner i små bitar. Tänk det till sill eller lax eller så...åh så gott! :) Men paj förstås då, utan vetemjöl eller så. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar