lördag 6 oktober 2012

Finbesök

Idag har vi haft finbesök. Lilla E, 2½ år, har varit här. Ja, föräldrarna också - Es mamma är min lillasyster :). Såklart var det kul att se dem också, men det var E som var hedersgästen ;).

Jag hade fixat favorit i repris till middag åt oss alla (min mamma var också här, klart att hon ville träffa E också!). Det blev de där salviakryddade köttbullarna i tomatsås, med tagliatelle och en sallad.

En sak jag önskar mig, som jag tänker på varje gång vi är många vid matbordet, är en större servis. Gärna en äldre, men med många tallrikar av varje. Nu har jag bara sex tallrikar av varje sort, så jag får snällt blanda dem. Samma med glasen. Men det kan bli rätt fint ändå, i och för sig :)

 
E gillar djur. Och hemma hos moster, DÄR finns det djur minsann :). Efter maten gick vi ut och E fick mata hönsen med överbliven tagliatelle, och så plockade hon in ägg - en hel korg full! :)
 
 
Sen hoppade E på studsmattan. Hela alltet hos moster är som ett stort lekland :)
 
(kolla in den nedersta bilden - exakt så såg jag ut när jag var två år :). E brås på sin moster!)
 
Sen plockade vi en hink äpplen och gick och matade fåren.
 
 
 
Kossorna måste man förstås också se när man är hos moster. De var dock lite väl stora och läskiga, tyckte E, så dem tittade vi på lite på avstånd med mamma...
 
 
 
Vi tog också en kort promenad bort till hästhagen och vinkade åt hästarna. På vägen hem hittade E ett extra fint löv :)
 
 
Sen fikade vi, och så åkte E och hennes föräldrar hem. Det är tråkigt att vi inte bor närmare så vi kunde ses oftare! Men om några år kan ju E ta tåget själv till moster :).
 
 
 
Just det, igår när jag var på ICA så tjyvbläddrade jag i en Hemmets Veckotidning och hittade ett oerhört snyggt reportage. Både välskrivet och med sanslöst bra bilder! :)
 
Kolla gärna på ICA ni med. Eller ännu hellre, köp tidningen (det gjorde jag!) Så här ser det numret ut på utsidan:
 
;)
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar