måndag 1 oktober 2012

Italian night

Denna dagen - ett liv. Så sa farbror Melker, och det stämmer ibland :). Idag har det varit både gråt och skratt, svart och vitt.
Jag har vårdat min ischias, promenerat runt små promenader då och då. Nu känns det faktiskt mycket bättre :).
Jag har skrivit ett mejl som jag länge har funderat på. Jag har inte fått något svar dock, men det är ok så med, även om jag tycker att det hade varit snällt med ett.
Jag har pratat länge i telefonen med en vän som har trubbel just nu - det slutade med att vi tjöt av skratt åt våra geniala idéer :D
Jag har jobbat, men idag mest i mitt huvud. Ibland behövs sånt också :)
Och jag har hämtat min lille påg från skolan. Han bestämde sig för att stanna här, även om det egentligen är pappavecka. Sånt måste man få tycka till om själv när man är elva, så det fick han såklart.

Och det blev Italian night ikväll. Jag lät mig inspireras av Lenas matblogg (http://lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/08/italienska-kottbullar-med-parmesan-och.html). Jag följde inte receptet så noga, men inspirerades mycket - det är en stor del av tjusningen med matlagning tycker jag :).
Och gott blev det! Och många köttbullar blev det. Och mycket sås. Så det blev middag till mig, Andreas och P, och det blev fyra matlådor också. Många flugor på smällen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar